Huomaa

Selvitä ennen lähtöäsi – matkaasi liittyvät voimassaolevat matkustusohjeet ja maahantulorajoitukset.

Miten toimitte kadonneiden tavaroiden suhteen?

Kaikki laivoistamme tai satamista löytyvä henkilökohtainen omaisuus lähetetään maissa sijaitseviin löytötavaratoimistoihimme noudettavaksi. Laivalla löydettyjä tavaroita säilytetään kolme kuukautta ennen niiden tuhoamista (Ruotsiin tai Ruotsista tulleet löytötavarat luovutetaan paikalliselle poliisille yhden–kolmen viikon kuluttua). Koronavirusrajoitusten ajan tavanomainen löytötavaraprosessi ei ole kuitenkaan käytössä, koska henkilökohtaisen omaisuuden käsittely saattaa aiheuttaa ristikontaminaation. 

 

Hygieniasyistä laivaan jääviä tuotteita ei säilytetä, elleivät ne ole arvokkaita, kuten kannettavia tietokoneita. Näitä ovat myös muun muassa vaatteet, silmälasit ja puhelimet. Jos kyseessä on arvokas tuote, täytä asiakaspalvelulomake ja valitse kyselysi luonteeksi ”Kadonneet tavarat”. Jos olet varannut hytin, ilmoita sen numero lomaketta täyttäessäsi. 

 

Huomaa: Stena Linea ei voida pitää vastuussa kadonneesta tai varastetusta omaisuudesta. Kaikkia matkustajia neuvotaan pitämään arvotavaransa turvallisesti lukittuina ajoneuvoonsa, eikä tavaroita saa koskaan jättää valvomatta matkustamisen aikana. 

Contact frequently asked question icon

Liittyvät kysymykset